25
جولای

اردوغان اعلام کرد ترکیه در دریای سیاه گاز پیدا کرده

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور روز جمعه گفت ، ترکیه بزرگترین اکتشاف ذخیره گاز طبیعی در دریای سیاه را انجام داده است.

اردوغان گفت ، حدود 320 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در منطقه Tuna-1 دریای سیاه کشف شد ، با اشاره به اینکه “ذخایر تازه کشف شده فقط قطعه ای از یک منبع بزرگتر است” ، و کشور “ادامه خواهد داد تا در نزدیکی آینده.”

این خبر پس از آن اعلام شد که اردوغان روز چهارشنبه گفت که وی “خبرهای خوبی” دارد که “دوره جدید” را برای ترکیه باز می کند.

اولین کشتی حفاری نفت و گاز ترکیه ، فاتیح ، در تاریخ 25 ژوئن برای انجام مأموریت حفاری مدت ها در انتظار خود در دریای سیاه ، پس از اتمام کارهای نصب ، از ترابزون در شمال ترکیه حرکت کرد.

فاتح دانماز ، وزیر انرژی و منابع طبیعی در آن زمان اعلام کرد ، فاتح قرار است اولین فعالیت های حفاری خود را در دریای سیاه در منطقه Tuna-1 آغاز کند.

این کشتی که به نام فاتح سلطان محمت فاتح عثمانی استانبول نامگذاری شده است ، فعالیت هایی را در منطقه ای انجام می دهد که مدت زمان طولانی کار حفاری در آن متوقف شده بود.

منطقه Tuna-1 در دهانه بلوک دانوب در تقاطع بین مرزهای دریایی بلغارستان و رومانی در داخل آبهای داخلی ترکیه واقع شده است.

اولین کشتی لرزه نگاری ترکیه ، Barbaros Hayrettin Paşa ، پیش از این بررسی های لرزه ای در دریای سیاه انجام داده بود و ذخایر غنی گاز طبیعی را در بلوک دانوب در آبهای ترکیه دریای سیاه غربی شناسایی کرده بود. رومانی و بلغارستان سالهاست که در بلوک دانوب نفت و گاز تولید می کنند.

این شناور به طول 229 متر (طول 751 فوت) که 5 هزار و 283 تن ناخالص وزن دارد ، توانایی حفاری تا عمق حداکثر 40 هزار فوت را دارد